Opieka nad Twoją stroną internetową od A do Z
e-mail witaj@redaktorinternetowy.pl tel. 22 510-62-16 tel. kom. 791-583-683

Przykładowa recenzja i opisy książki: Zakamarki marki

Jeśli dla swojego sklepu, serwisu tematycznego lub bloga potrzebujesz unikalnych opisów produków czy recenzji, chętnie podejmiemy się napisania takich tekstów. Poniżej znajdziesz przykłady - po ich lekturze zapraszamy do kontaktu :)

Recenzja produktu:

Marka jak dom z ogrodem, czyli Paweł Tkaczyk odsłania Zakamarki marki

Czym są zakamarki? Według Słownika Języka Polskiego to miejsca lub sfery życia „trudno dostępne”, „głęboko ukryte” lub wręcz „ukrywane”. Jednym słowem – takie przestrzenie, do których się raczej nie zagląda... z lenistwa, braku możliwości czy zwykłej niewiedzy. Słysząc o „zakamarkach” wyobrażamy sobie miejsca rzadko odwiedzane, zwykle spowite ciemnością, przykurzone i zaniedbane.

Paweł Tkaczyk wykorzystał te konotacje, nadając swojemu przewodnikowi tytuł Zakamarki marki. Nie tylko ładnie brzmi i ułatwia zapamiętanie, ale także wzbudza ciekawość czytelnika: jakie to nieznane („trudno dostępne”, „głęboko ukryte”, „ukrywane”) elementy marki zostaną przede mną odkryte?

Autor zaznacza wprawdzie, że rozdziały możemy czytać w dowolnej kolejności, ale moim zdaniem warto przyjąć porządek „od deski do deski”.

Wiedzę zawartą w rozdziale „Silna marka” porównałabym do fundamentów domu (marki), bez których nie sposób budować. Postawione tutaj pytania o strategię marki, jej wartość czy sposób wyróżniania się będą powracały w kolejnych rozdziałach, nie dając spokoju i zmuszając do ciągłego weryfikowania podejmowanych kroków.

„Strategia komunikacji marki” to według mnie wszelkie słowa i dźwięki, jakimi posługują się mieszkańcy (domu) chcąc opowiedzieć o sobie. Mamy tu zatem przydatne informacje o namingu, tekstach reklamowych, sprzedażowych czy... emocjach.

Kiedy mowa o logotypie, ulotce reklamowej, wizytówce czy stronie www, widzę elewację domu i wszelkie elementy jego wykończenia, które rodzą wyobrażenie o jego mieszkańcach. To oczywiście „Identyfikacja wizualna”, w której bynajmniej nie chodzi jedynie o to, żeby „ładnie wyglądać”.

Klienci – bez ich uwagi, zaangażowania i wreszcie decyzji zakupowych nie ostanie się żadna firma. Dlatego „Relacja klient – marka” jest tak ważna. Rozdział poświęcony tym zagadnieniom przywodzi na myśl całe otoczenie domu, dzięki któremu „przechodzień” czyli potencjalny klient ma ochotę do niego zajrzeć, a potem – wracać.

Aby jednak mógł znaleźć właściwą drogę do domu (marki), potrzebny jest „Nowy marketing”, czyli newsletter, blog firmowy czy inne wartościowe treści w internecie, pełniące rolę drogowskazów i ścieżek prowadzących pod same drzwi. Ten rozdział pozostawia we mnie najwięcej niedosytu. Z racji codziennej pracy nad słowami chciałabym móc przeczytać tu nieco bardziej pogłębione uwagi, ale mam świadomość, że content to jedynie (i aż!) część strategii budowania marki.

Przyglądając się kolejności rozdziałów, widzimy wyraźnie, że miejsca, z których klient zacznie wędrówkę w kierunku naszej marki (blog, społeczności, artykuły) muszą być naprawdę dobrze przygotowane. Jeśli zaczniemy od przypadkowych komunikatów czy eksperymentów z firmowym logo, użytkownik zamiast pięknego domu z przemyślaną konstrukcją zobaczy jeden wielki „budowlany” bałagan, jeśli już trzymać się tego porównania.

Oto dlaczego warto czytać swoisty przewodnik po „zakamarkach marki” od początku do końca, zostawiając sobie na deser „Case study”. W moim odczuciu bez lektury wcześniejszych rozdziałów ten ostatni jedynie „zeskanujemy” wzrokiem – tak jak robimy to z internetowym tekstem. Tymczasem prezentowane przykłady warte są przeanalizowania pod kątem właśnie uzyskanej czy też przypomnianej wiedzy.

Podsumowując: przystępnie napisane wskazówki dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czy właśnie przymierza się do budowania fundamentów marki, czy stawia drogowskaz prowadzący na razie do „budowlanego chaosu”. Im wcześniej przeczyta tę książkę, tym lepiej, ale kiedy już zacznie jej lekturę, z pewnością zadba o właściwą kolejność działań.

Na koniec jedno małe „ale”. Informacja na okładce zachęca do czytania zapewnieniem „Zero teorii. Sama praktyka”. Wiedza, którą przyswajamy czytając, dla nas pozostanie teorią tak długo, jak długo nie wdrożymy jej w życie – niezależnie od tego, z jak bogatych doświadczeń Autora możemy czerpać. A zatem – do dzieła!

Krótki opis produktu:

Jaką strategię przyjęła Twoja marka? Jaką ma wartość? Jak chce się wyróżniać? Oto niektóre pytania, powracające w książce Zakamarki marki. Bez nich dalsze kroki na drodze budowania silnej marki są po prostu niemożliwe.

Na każdym etapie, niezależnie od tego, czy będzie to element komunikacji, aspekt wizualny, relacja z klientem czy decyzje dotyczące marketingu, budowniczy silnej marki musi znać odpowiedź na podstawowe pytania, wyznaczające kierunek i cel.

Poszczególne rozdziały czytelnik może poznawać w dowolnej kolejności, notując na pozostawionych, czystych kartkach swoje spostrzeżenia. Posługując się prostym i zrozumiałym językiem i przywołując przykłady osadzone w polskich realiach Paweł Tkaczyk stawia kluczowe pytania i jednocześnie prowadzi niemal za rękę każdego, kto chce poznać wszystkie zakamarki silnej marki.

Długi opis produktu:

Paweł Tkaczyk, którego domeną są historie, czy raczej ich znaczenie dla marki, postanowił odkryć przed czytelnikiem te wszystkie „zakamarki”, które mogły zostać przez niego pominięte lub zapomniane. Budowanie marki to przecież proces, a tam, gdzie budowniczego czeka długotrwała praca ze spojrzeniem skierowanym w dal, łatwo o przeoczenie istotnych elementów.

Dlatego Zakamarki marki warto traktować jak listę rzeczy „do zrobienia”. Do celu, jakim jest „Silna marka” zmierzamy analizując jej „Strategię komunikacji”, „Identyfikację wizualną”, relację z klientem („Relacja klient – marka”) i działania marketingowe („Nowy marketing”). Jak bumerang powracają pytania o przyjętą strategię czy sposób wyróżniania się.

Kolejność lektury poszczególnych rozdziałów możemy wybrać sami. Dzięki takiemu układowi książka Pawła Tkaczyka staje się – dosłownie – podręcznikiem, który warto mieć „pod ręką” w razie wątpliwości co do dalszych kroków w procesie budowania silnej marki.

Dużą zaletą jest odwoływanie się do polskich realiów, deklarowane w zachęcie umieszczonej na okładce i znajdujące potwierdzenie w treści. Dzięki nim Zakamarki marki stają się przewodnikiem zarówno dla tych przedsiębiorców, którzy znajdują się dopiero na początku drogi, jak i dla tych, którzy wiele etapów budowania marki mają już za sobą. Przywołana rzeczywistość polskiego biznesu pomaga krytycznie spojrzeć na dotychczasowe i planowane kroki we własnej działalności.

Prosty i zrozumiały język a także czytelne przykłady pozwalają na natychmiastowe zastosowanie sprawdzonych rozwiązań we własnym biznesie. To jedna z tych książek, przy których przedsiębiorca nie zatrzymuje się przy stwierdzeniu: „pomyślę o tym jutro”, ale znajduje motywację do jak najszybszej realizacji pomysłów.

Powrót do strony: Tworzenie opisów produktów i pisanie recencji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies - więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".